|
Autore |
Messaggio |
Detective Cloud FF Fan
Registrato: 20 Mag. 2005 Messaggi: 46 Anni: 32 Localitŕ: Midgar
|
Inviato: 18 Lug. 2005, 22:13 Oggetto: domanda sul XII |
|
|
quando dovrebbe uscire final fantrasy 12 _________________ Nessun luogo è lontano.
Può forse una distanza materiale separarci davvero dagli amici?
Se desideri essere accanto a qualcuno che ami nn ci sei forse gia?
|
|
Torna in cima |
|
|
Capitan_Harlock_84 Due Spirit
Registrato: 07 Set. 2004 Messaggi: 1733 Anni: 39
|
Inviato: 18 Lug. 2005, 22:26 Oggetto: |
|
|
credo verso la fine del 2006...quanto prima forse in primavera del 2006, ma sarebbe cmq in anticipo rispetto ai tempi previsti.
****************************************** ***************************************** _________________
|
|
Torna in cima |
|
|
Marsh` Hope.
Registrato: 29 Apr. 2004 Messaggi: 6253 Anni: 36 Localitŕ: Light Years Away.
|
Inviato: 18 Lug. 2005, 22:29 Oggetto: |
|
|
avevo sentito che in giappone usciva quest' inverno.. quindi da noi dovrebbe uscire esattamente un anno dopo |
|
Torna in cima |
|
|
Wonderland Cheshire Cat
Registrato: 16 Mar. 2004 Messaggi: 6028 Localitŕ: FFSpirit Cuccia
|
Inviato: 19 Lug. 2005, 11:22 Oggetto: |
|
|
sempre e cmq troppo tardi _________________
Akito ha scritto: | Wondy sei troppo ciccinaaaa *.*
Uff, voglio qualcosa che si chiami tipo "My Mini Wond" da portarmi sempre in giro. |
|
|
Torna in cima |
|
|
Detective Cloud FF Fan
Registrato: 20 Mag. 2005 Messaggi: 46 Anni: 32 Localitŕ: Midgar
|
Inviato: 19 Lug. 2005, 13:25 Oggetto: |
|
|
Wonderland ha scritto: | sempre e cmq troppo tardi | concordo cmq quindi di certo non si sa niente giusto? _________________ Nessun luogo è lontano.
Può forse una distanza materiale separarci davvero dagli amici?
Se desideri essere accanto a qualcuno che ami nn ci sei forse gia?
|
|
Torna in cima |
|
|
Hiei Guerriero Nero
Registrato: 20 Gen. 2004 Messaggi: 2989 Localitŕ: OscuritĂ
|
Inviato: 24 Ago. 2005, 19:01 Oggetto: |
|
|
FF XII: Uscita annunciata per il Giappone: 16 Marzo 2006, USA: inizio estate, Europa: c'attacchiamo al cazzo come al solito... _________________ "Non c'e' schiavo piu' stupido
di quello a cui si debbono mostrare le catene che lo imprigionano perche' divenga consapevole del suo stato"
Dire "non mi interesso di politica" è come dire "non mi interesso di sesso" mentre ti stanno inculando
SI VIS PACE PARA BELLUM, SI VIS BELLUM PARA CULUM |
|
Torna in cima |
|
|
Lex Hail and Beurk!
Registrato: 21 Giu. 2004 Messaggi: 1316 Anni: 36 Localitŕ: Beurk
|
Inviato: 24 Ago. 2005, 19:14 Oggetto: |
|
|
Marsh` ha scritto: | avevo sentito che in giappone usciva quest' inverno.. quindi da noi dovrebbe uscire esattamente un anno dopo |
Vuol dire che KHII in Jappo è già uscito? Perché da noi esce a natale, no? _________________
|
|
Torna in cima |
|
|
Hiei Guerriero Nero
Registrato: 20 Gen. 2004 Messaggi: 2989 Localitŕ: OscuritĂ
|
Inviato: 24 Ago. 2005, 20:22 Oggetto: |
|
|
FF XII: Battle System
After it hadn't appeared at E3, Square Enix promised they would show a playable demo of their most anticipated game, Final Fantasy XII at the Square Enix Party. The newest Final Fantasy XII demo was focused more on the unique battle system rather than offering more details on the game's storyline.
The playable demo at the Square Enix Party featured two different stages in which gamers could familiarize themselves with the different battle options. The first stage had you in control of Vaan, Basch and Penelo and had to make it across an island in order to fight a boss, whereas in the second stage you have control of Fran, Ashe, and Balthier and you were in a dungeon where you had to find a key before fighting a boss. The first stage showed off a few of the elements in FFXII's new combat system. The most obvious thing was the use of coloured lines that go from your characters to their intended targets. Unlike past Final Fantasy games, the transition to battle is now seamless. Instead of your characters going onto a battle screen to fight battles, they simply move into a battle pose and you'll see a line trace from the characters to targeted enemies as the battle begins.
As with previous Final Fantasy games, you will choose how to attack from a menu of options. In Final Fantasy XII, there are five options to choose from: Fight, Magic, Summon, Gambit, and Item. Fight is your typical physical/melee attack.
Magic is split up into four different sections: black magic, white magic, green magic and time magic. White magic is mostly all your healing magic, black magic is your offensive magic, green magic is support magic and time magic allows you to slow down enemies and speed up allies. In the demo, although all characters had all four options in the sub-menu, some options were greyed out for some characters.
Next up is the old favourite option, Summon. The summons in FFXII differ from summons from other Final Fantasys by the fact they now act as normal characters in battle, so you have to be mindful of their HP as well. However, the summoned monsters are only around for a limited amount of time.
The next option is Gambit which allows you determine your characters' behavior in combat by the item you equip them with. It sounds like equipping them with different items affects how they behave in battle. Finally, the item option will let you use your Potions and stuff when you may need to.
One of the interesting things about the monsters in the game is that their behaviour may differ depending on what enemies are in the area. For example, the small little Mandragora will attack other enemies of their own accord. If they are closer to another enemy that they don't like than they are to you, they will attack that monster instead of you. When done correctly this behaviour can be used to your advantage. One water elemental monster however will keep itself to itself unless you use magic near it which will cause it to attack you.
Controls in the game are simple and has a more traditional action-game feel to it. Basically, you move the character with the left analog stick and move the camera with the right analog stick. Holding R2 will allow you to run from enemies until you lose them. The D-Pad allows you to pick your party leader to control(should your party leader be killed/knocked out, you will have to pick a new party leader to control).
Final Fantasy XII seems to be a solid game, the cinematics of the game were rough in places but mostly coming along nicely. So far, everything is looking good and solid with the visuals in the game. The audio is pretty much up to the series' standard. The cinematics showed the attention to detail going into FFXII's voice acting and score, a few familiar themes were played during the demos.
Final Fantasy XII is set to be released in March 2006 in Japan, with a US release to follow.
Cojoni di tradurre = 0. _________________ "Non c'e' schiavo piu' stupido
di quello a cui si debbono mostrare le catene che lo imprigionano perche' divenga consapevole del suo stato"
Dire "non mi interesso di politica" è come dire "non mi interesso di sesso" mentre ti stanno inculando
SI VIS PACE PARA BELLUM, SI VIS BELLUM PARA CULUM |
|
Torna in cima |
|
|
Detective Cloud FF Fan
Registrato: 20 Mag. 2005 Messaggi: 46 Anni: 32 Localitŕ: Midgar
|
Inviato: 25 Ago. 2005, 23:33 Oggetto: |
|
|
ah grazie cmq tanto io problemi di inglese non ne ho _________________ Nessun luogo è lontano.
Può forse una distanza materiale separarci davvero dagli amici?
Se desideri essere accanto a qualcuno che ami nn ci sei forse gia?
|
|
Torna in cima |
|
|
Akito FFSpirit vecchiume
Registrato: 14 Giu. 2004 Messaggi: 9076 Anni: 43 Localitŕ: sti gran cazzi
|
|
Torna in cima |
|
|
Hiei Guerriero Nero
Registrato: 20 Gen. 2004 Messaggi: 2989 Localitŕ: OscuritĂ
|
Inviato: 04 Lug. 2006, 11:02 Oggetto: |
|
|
http://www.finalfantasyxii.com/
Sito ufficiale inglese in costruzione, nuovo trailer in inglese. _________________ "Non c'e' schiavo piu' stupido
di quello a cui si debbono mostrare le catene che lo imprigionano perche' divenga consapevole del suo stato"
Dire "non mi interesso di politica" è come dire "non mi interesso di sesso" mentre ti stanno inculando
SI VIS PACE PARA BELLUM, SI VIS BELLUM PARA CULUM |
|
Torna in cima |
|
|
|